Direktlänk till inlägg 1 oktober 2007

Mastodontlitteratur.

Av Gonken - 1 oktober 2007 00:00

Korridorslivet börjar faktiskt bli lite trevligt. Vi är 10 pers som bor i korridoren och jag har sett alla minst en gång. Men det är bara tre, fyra stycken som jag faktiskt ser mer än bara nån gång varannan vecka och som faktiskt är riktigt trevliga att prata med. Vi hade korridorsmöte idag och då kändes det lite mer som en korridor, mer än bara tio främlingar som råkar dela kök. Men det sociala livet här i gbg går saktare framåt än vad jag vill. Inte direkt nån att umgås med liksom. Men lite går det framåt iaf.

Jag blev värsta besviken idag när jag kollade min studentmail. Det ska va seminarie i religionshistoriakursen på måndag klockan 10. Det var inte bra med tanke på att jag tänkt åka hem till gbg igen på tisdag, så blev lite besviken över att jag bara är i lkpg lördag och söndag. Men men... på onsdag börjar min tripp för denna gång och ska då till Jönköping för att leka datatekniker åt farföräldrarna. Sen bär det av till Ringarumstrakten för att fira min födelsedag med farsan med flera på fredag.

Nu har jag beställt den sista boken av min kurslitteratur. Blir nog till att låna lite böcker med i litteraturdelen i religionshistoria. Men min litteraturlista för det här läsåret är fan gigantisk. I Religionshistoria kurs 1 på avancerad nivå: Map is not Territory av Jonathan Z. Smith, Religion Explained av Pascal Boyer, Theory for Religios Studies av William E. Deal & Timothy K. Beal och ett kompendie. I Psykologi med inriktning mot sexologi: Atikinson & Hilgards Introduction to Psychology av Smith, Nolen-Hoeksema, Fredrickson & Loftus, Sexologi av P.O Lundberg, Erotikk og Fundementalisme av Thore Langfeldt, Nye Seksualiteter av Willy Pedersen, Sexualitet och Hälsa av Birgitta Hulter, Sexologi i Praksis av Almås & Benestad, The Sexual Desire Disorders av Helen Singer Kaplan och två gigantiska kompendier. Än så länge har jag läst en halv bok av allt det här. Tur för mig att allt det här inte ska läsas under denna termin.

I övrigt gör jag så roliga saker som att jag skriver ner en lista över alla skivor jag äger. Har gått igenom bokstäverna A till D av cd-skivorna och hittills är det drygt 80 album. Nej då jag har inte alls en överdriven drift av att köpa skivor. Mitt mål är att äga 300 album på cd innan jag flyttar tillbaka till lkpg. Det är nog lugnt... är ju bara 40 album ifrån det liksom.

NP: Saian Supa Crew - Hold Up

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gonken - 28 augusti 2008 00:00

Nu bor jag ju i Linköping igen. Så enligt reglerna (imaginära regler är roliga) är det väl dags med Kreativitetsåret nu. Men pga. en helt fucked up flytt rent ekonomiskt får det vänta lite innan jag kan börja med Dildojesustavlan. Dock borde jag väl ...

Av Gonken - 7 maj 2008 00:00

Jag tänkte göra mig en egen lista denna gång. Detta är en sammanställning av de vanligaste frågorna i Close-Ups "Record Collector"-del i varje nummer den senaste tiden. Eftersom musik är mitt största intresse (tuttar kommer faktiskt på andra plats må...

Av Gonken - 30 mars 2008 00:00

I mitt försök att göra det mesta för att klara min uppsats tänkte jag försöka leva som en vanlig/nyttig människa framöver (jag har hört att det ska vara bra i största allmänhet, men inte riktigt fattat grejen med rutiner... kaos är mycket roligare!)....

Av Gonken - 20 mars 2008 00:00

1. Tre namn jag lyssnar till:richard, gonken2. Någonting jag tycker om med mig själv:mitt skägg och min störda humor.3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:det mesta rent utseendemässigt. att jag har dålig självkänsla/självförtroende.4. Detta ...

Av Gonken - 5 februari 2008 00:00

1. Berätta om första fyllan.det kommer jag inte ihåg. men det började väl typ i 13-årsåldern.2. Berätta om första kyssen.eh... tror det var med magdalena, mest för att testa vad fan grejen var.3. Vem är ditt snyggaste hångel?dread såklart.4. Yngsta r...

Ovido - Quiz & Flashcards