Direktlänk till inlägg 25 november 2007

Granny Made Me An Anarchist.

Av Gonken - 25 november 2007 00:00

Jag har haft en oerhört slapp tid de senaste dagarna. Tog upp tittandet av Gilmore Girls igen och har tittar i stort sett non-stop på det sen i typ... onsdags eller nåt. Det mest tragiska är att jag är klar med serien inom ett par dagar. Men nu imorn får jag nog börja plugga igen. Det är ju ändå tentamen den 11:e december. Blir nog bara en bok, massa anteckningar och åhörarkompendier att läsa igenom. Men om man ska tro de som läst kursen tidigare så är tentamen inte så värst farlig eller svår, så är inte direkt nervös inför det hela. Dessutom ska vi min grupp gå ut på puben efteråt för att käka mat (yeah right... inte jag iaf) och dricka öl. Får dock inte bli för full då med tanke på att dagen efter ska jag ju göra den där speciella saken med min bror... men det får va hemligt ifall någon som läser detta har någon som helst kontakt med min släkt.

Det enda onödiga jag köpt denna månad är en bok. Köpte den mest för att titeln är så bra så man nästan kan dö. Granny Made Me An Anarchist av Stuart Christie. Jag tror inte jag fungerar normalt utan att köpa något onödigt med jämna mellanrum. Men denna månad så är min ekonomi extra dålig, så den skiva jag måste köpa får jag välja ut med stor omsorg. För jag kan ju ABSOLUT inte fungera normalt utan minst ett skivinköp per månad. Min prioritering av saker att spendera mina pengar på är nog: 1) räkningar 2) skivor 3) mat. När månaden börjar närma sig slutet och man har typ 200 kr på kontot köper jag hellre en skiva för 120 kr och lever på fattigmansmat än att köpa kvasibättre mat och skippa skivinköpet. Undrar om jag någonsin kommer träffa min jämlike på skivinköpsfronten. Tvivlar ganska starkt på det faktiskt. Men fortfarande är mitt mål 300 cd-skivor innan jag flyttar tillbaka till Linköping.

Bäst just nu: Lupe Fiasco - Food & Liqour

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gonken - 28 augusti 2008 00:00

Nu bor jag ju i Linköping igen. Så enligt reglerna (imaginära regler är roliga) är det väl dags med Kreativitetsåret nu. Men pga. en helt fucked up flytt rent ekonomiskt får det vänta lite innan jag kan börja med Dildojesustavlan. Dock borde jag väl ...

Av Gonken - 7 maj 2008 00:00

Jag tänkte göra mig en egen lista denna gång. Detta är en sammanställning av de vanligaste frågorna i Close-Ups "Record Collector"-del i varje nummer den senaste tiden. Eftersom musik är mitt största intresse (tuttar kommer faktiskt på andra plats må...

Av Gonken - 30 mars 2008 00:00

I mitt försök att göra det mesta för att klara min uppsats tänkte jag försöka leva som en vanlig/nyttig människa framöver (jag har hört att det ska vara bra i största allmänhet, men inte riktigt fattat grejen med rutiner... kaos är mycket roligare!)....

Av Gonken - 20 mars 2008 00:00

1. Tre namn jag lyssnar till:richard, gonken2. Någonting jag tycker om med mig själv:mitt skägg och min störda humor.3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:det mesta rent utseendemässigt. att jag har dålig självkänsla/självförtroende.4. Detta ...

Av Gonken - 5 februari 2008 00:00

1. Berätta om första fyllan.det kommer jag inte ihåg. men det började väl typ i 13-årsåldern.2. Berätta om första kyssen.eh... tror det var med magdalena, mest för att testa vad fan grejen var.3. Vem är ditt snyggaste hångel?dread såklart.4. Yngsta r...

Ovido - Quiz & Flashcards