Alla inlägg under mars 2008

Av Gonken - 30 mars 2008 00:00

I mitt försök att göra det mesta för att klara min uppsats tänkte jag försöka leva som en vanlig/nyttig människa framöver (jag har hört att det ska vara bra i största allmänhet, men inte riktigt fattat grejen med rutiner... kaos är mycket roligare!). Så under hela april ska jag leva såhär för att se om jag känner mig bättre/friskare/piggare, och framförallt se hur jag sköter skolan.

Detta är förändringarna för april månad:
* fasta tider för mat och för pluggande
* gå upp i vettig tid
* käka frukost, lunch och middag varje dag
* äta frukt varje dag
* bara för att göra det lite roligare tänkte jag äta vegant under tiden med
* självklart plugga minst 4 timmar varje dag

Gå upp i vettig tid och att plugga 4 timmar är sådant som bara gäller veckodagar. På helgerna kommer det fortfarande vara min älskade anarki som gäller på de punkterna. Egentligen borde jag väl ha en våg med och se ifall jag går upp nåt i vikt... vilket vore superbra för min kropp. 


Men tänkte nog tjuvstarta och börja med det här imorn istället. Sen får jag väl skriva ner hur det går och sedan rapportera för omvärlden hur jag sköter mig. Inte för att jag tror att det finns någon som ens bryr sig om huruvida jag sköter ett vanligt liv eller ej... men för egen del är det ganska viktigt att se  mina framsteg i ord. Så ni får väl helt enkelt stå ut. 


Bäst just nu: Aereogramme - My Heart Has A Wish That You Would Not Go

Av Gonken - 20 mars 2008 00:00

1. Tre namn jag lyssnar till:
richard, gonken

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
mitt skägg och min störda humor.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
det mesta rent utseendemässigt. att jag har dålig självkänsla/självförtroende.

4. Detta är jag rädd för:
att min skivsamling skulle försvinna.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
sömn, musik och mat.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
läsa 1000 sidor på 5 minuter, slå alla världsrekord, hålla mig borta från att köpa massa skivor.

7. Detta tycker jag om att göra:
spela live, lyssna på musik, fika, knulla, spela tv-spel, umgås med brorsan osv.

8. Detta vill jag göra just nu:
inget speciellt.

9. Bästa känslan:
när man är lycklig.

10. Värsta känslan:
när man är "deprimerad".

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:
humor.

12. Är jag kär just nu?
litegranna ja. tillåter mig aldrig att bli kär egentligen.

13. Jag vill gifta mig:
absolut. men bara för att det ska va en moshpit på bröllopet.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
hoppa fallskärm... och fler saker jag inte alls kommer på just nu.

15. Min käraste ägodel:
min skivsamling.

16. Något jag vill ha i present:
PSP.

17. Detta har jag på mig just nu:
kalsonger.

18. Favoritkläder:
bandtröjor.

19. Favoritdjur:
get.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
metal & punk.

21. Favoritlåt just nu:
man kan inte ha favoritlåt enligt mig.

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
jag har bara två roliga ämnen just nu.

23. Stjärntecken:
våg.

24. En bok jag gillar:
papillon.

25. En film jag älskar:
yrrol.

26. Tv-program jag gillar:
simpsons, two and a half men, six feet under, oz.

27. Favoritdoft:
kladdkaka i ugnen.

28. Detta äter jag gärna:
pizza.

29. Dricker helst:
hallonsoda.

30. Favoritgodis:
choklad.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
utomlands.

32. Färg på mina ögon:
blå

33. Min längd:
185 cm.

34. Jag tror på:
inte mycket.

35. Jag spelar:
tv-spel, gitarr, bas och lite trummor.

36. Person jag beundrar:
banksy.

37. Så här bor jag:
i studentkorridor.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
ingen.

39. Det här tänder mig:
tuttar.

40. Det här gör mig avtänd:
tjockisar.

41. Favoritfärg:
svart.

42. Favoritcitat:
"här står vi med varsitt kolli".

43. En hemlighet jag vet:
hemligheter ska man ju inte avslöja.

44. Bästa present jag fått:
simpsons säsong 1 på dvd i studentpresent.

45. Senast köpta skiva:
keep of kalessin - armada.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
mitt skägg.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
det du.

48. Udda förmåga/egenskap:
jag kan göra ingenting på en dag utan dåligt samvete.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
en get.

50. Vad lyssnar du på just nu?
aereogramme.

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
åkte buss. ska supa.

52. Var är dina föräldrar födda?
skåneland & småland.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?:
ubuntu.

54. Vilken är din favoritrestaurang?
den där bakom kulturhuset.

55. När badade du i en pool senast?
senast jag var på badhuset.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
nej.

57. Hur många barn vill du ha?
max en per förälder.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
schlager.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
ja.

60. Vad har du för TV-kanaler?
de vanliga.

61. Har du åkt moped någon gång?
ja.

62. Har du busringt någon gång?
ja.

63. Har du fått felparkeringsböter?
nej jag har inte ens körkort.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
ja det kan jag tänka mig.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
seattle.

66. Har du en egen trädgård?
nej

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
simpsons.

68. Kan du alla orden i nationalsången?
nej.

69. Badkar eller duschkabin?
badkabin.

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
shooter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards