Alla inlägg under september 2007

Av Gonken - 18 september 2007 00:00

Räknade nyss ut att jag har rest ca 110 mil från i onsdags till att jag kom hem igår. Åkte till Linköping, vidare till farsan, till Kungsängen utanför Stockholm, in till Stockhlom för att festa, ut till morsan, tillbaka till Linköping och sen hem till Göteborg igen. Har vart en trevlig resa med såna trevliga aktiviteter som att träffa massa kompisar och delar ur min släkt, busat med en massa djur, klämt en massa på tuttar, festat, och vart "bakfull" (bakfull för min del innebär att vara seg och gå omkring i kalsonger halva dan) och seg tillsammans med bror framför en bra show av Dylan Moran. På festen satte jag en fin namnlapp på mitt glas. Jag döpte mig själv till Satan Elvis Gonken. Det är humor det... även om ingen riktigt förstod det roliga i det. I ärlighetens namn förstår inte jag det heller, men kul som fan var det iaf när jag väl kom på det.

När jag kom hem hade jag mitt postfack alldeles fullt med bra grejer. Skivorna Muse - Black Holes & Revelations (tour edition med en bonus-dvd) och Grizzly Twister - Ont Blod. OZ säsong 2 på en 3-discdvd. Två böcker ur kurslitteraturen som heter "Erotikk og fundamentalisme" och "Nye seksualiteter"... och ja, de är på norska. Även en fin tshirt från Grizzly Twister. Läste även ut den grymt bra boken "De elvatusen spöna" av Guillaume Apollinaire under den resan.

Så det enda som gäller nu i ett par veckor är väl att läsa en jävla massa i all min kurslitteratur innan tiden springer iväg för mig alltför långt bort. Sen ska jag fylla år och hoppas på lite festande i gbg med bror, E och förhoppningsvis några göteborgare.

I huset som Psykologiska Institutionen har finns det en ganska rolig lapp på en dörr. Det står att det finns en ledarhund att hämta. Men hur ska de blinda ens kunna se den lappen? Och dessutom... har de den hunden i ett förråd hela dagarna? Hehe

NP: Mina nyinköpta skivor

Av Gonken - 11 september 2007 00:00

Efter lite mer engagerat sökande på internet efter en guide om hur man kopplar in sin Nokiatelefon till sin Ubuntudator så lyckades jag fixa över alla bilder jag tagit med min mobilkamera till min dator. Ifall nån mer undrar hur man gör så är det den här guiden jag använde mig av: http://matallo.org/how-tos/nokia-6680-ubuntu-with-dku-2-usb-cable . I vilket fall som helst så orkar jag inte göra för mycket just nu med bilderna, förutom att visa en bild på mina grymt coola gardiner. Kan man ha ett tuffare motiv på sina gardiner? Skulle inte tro det va.

NP: The Project Hate MCMXCIX - Armageddon March Eternal, Symphonies of slit wrists

Av Gonken - 10 september 2007 00:00

Jag kanske är lite sent ute, vad vet jag. Men det var iaf en glad nyhet för mig. Andra säsongen av OZ har äntligen kommit ut på dvd i Sverige. Inom loppet av fem minuter efter det att jag fått reda på att den fanns att beställa så hade jag beställt den. Spontanköp is the shit.


I övrigt har jag gnällt på Skatteverket för att de missuppfattade min adressändring och inte hade med hela min adress, skrivit in mig på kåren och beställt ytterligare 3 böcker till min kurslitteratur. Än så länge uppe i 10 böcker och 2 kompendier... tur att jag inte behöver köpa mer litteratur under detta läsår.


NP: Merciless - s/t

Av Gonken - 9 september 2007 00:00

OK. Såhär är det: jag hatar fenomenet "blogg". En blogg består oftast av helt ointressant svammel som helt ointressanta människor skriver på internet, troligtvis för att det på nåt sätt är "offentligt" och det på nåt sätt skulle va som dokusåpans okrönte invalida lillebror i kändisstatus. Så det faktum att jag då har en blogg kan väl ses som hyckleriets hyckleri nummer ett, och visst det kan jag väl hålla med om, men människan är knappast känd för att vara rationell och konsekvent. Så detta är min deklaration om varför denna blogg ens existerar.

OK. Såhär är det: jag har flyttat till Göteborg från Linköping, alldeles själv och utan att känna en enda person för att studera vid Göteborgs Universitet. På så sätt kan jag inte tala med alla mina vänner längre för att jag inte stöter på dem på stan eller råkar somna i samma säng som dom längre. Därför har mina vänner inte den blekasta aning om vad som händer i mitt liv, så för att bespara mig att skriva samma saker till alla dess människor genom ICQ/MSN för att de troligtvis har samma frågor efter ett tag, så skapar jag denna blogg. Så nu kan alla människor läsa saker om mig och sen fråga mig om det är nåt de inte förstår, eller bara kommentera idiotin i mitt liv. Men först och främst är detta ett bra medium för mig att underrätta min bror om vad som sker eller inte sker i mitt liv. Känns som ett enkelt sätt att dokumentera saker och ett enkelt sätt för honom (och alla ni andra) att komma åt detta.

OK. Såhär är det: jag har en mobiltelefon med kamerafunktion så rent teoretiskt kan jag visa upp bilder på hur litet det är här i mitt korridorsrum. Men min mobiltelefon vill inte riktigt funka tillsammans med Ubuntu. De bara bråkar precis som ett syskonpar där den ena är en finnig tonåring med moppefjun och ADHD och den andra är en trotsig liten unge med DAMP. Men jag ska skaffa en sån där minneskortläsare nån gång i framtiden... och då jävlar ni. Då blir det bilder av må jag säga. Just det, min digitalkamera bestämde sig för att begå självmord under arvikafestivalen, så det är inte heller nåt alternativ. Fan det måste va nåt magiskt med en blogg. Det bara flödar fram skit när jag skriver på tangentbordet. Vem vill veta det här liksom?


OK. Såhär är det: anledningen till att min blogg heter "Göteborgsåret - tid för erektion" är att i mitt fina kollektiv som jag flyttade ifrån så fick vi meningslösa nyhetsbrev från Svenska Kyrkan (i ca 2 års tid har vi skrivit på ett nyhetsbrev själv att skicka till Svenska Kyrkan, men vi har vart för lata för att sammanställa det) och i ett av dessa nyhetsbrev fanns det en artikel om några missionärer. Artikeln hette: "Missionsåret - tid för reflektion", så som ni förstår vore det ju helt befängt om jag INTE parodiserade det... eller hur!?


NP: Gojira - From Mars To Sirius

Ovido - Quiz & Flashcards