Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Gonken - 26 oktober 2007 00:00

Jag håller på att bli helt skadad av den här sexologikursen. Inte på nåt positivt sett som att jag lärt mig någon hemlig orgasmteknik som gör att man sprutar från ena sidan av rummet till den andra. Utan snarare på det negativa sättet som att man blir helt avtrubbad och inte alls supersugen på sex. Kan dock mest bero på att den här boken jag läser nu (Sexualitet och hälsa av Birgitta Hulter) handlar mycket, eller nästan uteslutande, om problem. Allt ifrån handikapp, nedsatt sexlust, sexuella övergrepp, problem som kan uppstå under och efter en graviditet med sexlivet, problem pga diverse sjukdomar eller läkemedel eller alla dessa problem kvinnor kan ha i underlivet som gör det för ont för att ha penetrerande sex i vaginan. Den bästa ljusstunden var nog detta: "Samlagsaktiviteten avtar med stigande ålder men upphör egentligen aldrig. För de som är äldre än 70 år har hälften haft samlag under det senaste året". Det känns rätt kul och bra att läsa om att även trots alla dessa tusentals problem som kan uppstå under livet så har folk fortfarande sex när de är tokigt gamla. Men å andra sidan har jag lärt mig en massa bra saker och fått mer förståelse för en massa saker.

Det börjar bli höst på riktigt nu. Och med det kommer vemodigheten som vanligt. Och som vanligt betyder det en rätt skön känsla, inte alltid såklart, men över lag är det rätt skönt att gå omkring utomhus i mörkret och kylan och bara fundera på allt och inget. Men idag har jag mest funderat på knepiga saker. Men på samma gång kan jag glädjas åt de små sakerna i livet på ett bättre sätt då. Om man aldrig mår dåligt, hur ska man då veta hur det känns att må bra? Bara det att upptäcka att det gick en dokumentäraktig film på SVT med David Sandström gjorde mig glad. Eller att dricka saft. Eller att återupptäcka ett ruskigt bra band. Som t.ex David Sandström. För han gör ju ruskigt bra musik.

En annan sak som gör mig glad är att det börjar se ut som någon faktiskt bor här nu. Stökigt som fan när det, men det är precis sådär lagom stökigt som jag vill ha det. Kläder, böcker, skivor, papperslappar, piskor, pantflaskor, verktyg, smutsiga glas med mera i hela rummet.

Saker jag är i stort behov av: två till cd-pelare och en fåtölj med passande fotpall.
Saker jag vill ha: soffbord, stålsträngad gitarr, PSP och en mp3-spelare.

NP: David Sandström - The Dominant Need Of The Needy Soul Is To Be Needed

Ovido - Quiz & Flashcards